Dušena blitva za nedeljsko kosilo

Obožujem blitvo. Ta racept je bolj predlog kot pa nek kulinarični presežek, vendar kot sem že rekla, blog je namnjen temu, da se dobi čim več idej, ki so hitro izveldjive in cenovno ugodne. Vegan je zakon!


Blitvo sem jo pripravila na najbolj preprost način in sicer dušeno, kot špinačo. Poleg sem postregla pire krompir in sojine ocvrtke.



Sojini ocvrtki:

  • 1 vrečka sojinih koščkov za zrezke - za okoli 1h jih namočimo v vroči vodi
  • začinjena vrela voda
  • za paniranje: riževa moka, sojino mleko in drobtine

Pire krompir pripravim z margarino in malce sojinega mleka. Seveda vsak pripravlja po svojem okusu.


BLITVA

  • 300g sveže blitve
  • 5 žlic olivnega olja
  • pol dcl sojinega mleka, sem delal tudi že z dodatkom žličke moke, vendar mi je brez bolje, stvar okusa
  • sol, poper, česen

Blitvo sem prejela v dar od staršev z njihovega vrta, ker pa je lanskoletna sem jo morala sprva precej zavreči. Vendar je je veliko ostalo za pripravo dobrot. Ko blitvo očistimo, jo operemo in kuhamo v slani vodi nekje 10 minut. Vodo odlijemo. Posebej v ponev damo olivno olje in ko se segreje dodamo pretlačeno blitvo, dodamo še sol po želji, poper in česen. Podušimo za 5 minut, nato pa dodamo sojino mleko. Po želji koliko ga dodate, jaz sem ga dodala malo, ker sem si želela zelo gosto omako.

Za sladko je bil pa kar preprosto puding :)



Preprost in cenovno zelo ugoden obrok.

Dober tek!

O BLITVI:

Blitva spada med tako imenovana nizkokalorična živila. V to skupino med drugim spadajo še beluši, stebelna zelena, navadna kislica, rabarbara, velika kopriva, ledenka, maslenka, endivija in špinača. Vsebuje veliko mikrohranil, vendar je hranilna vrednost stotih gramov blitve le 14 do 20 kalorij. Med rudninami lahko izpostavimo kalcij, kalij, magnezij, železo, mangan in fosfor. Bogata je tudi z vitamini B1, B2, B6, folno kislino, vitaminom C in beta-karotenom (ki se v telesu pretvori v vitamin A).

Folna kislina in železo preprečujeta in zdravita slabokrvnost. Pri ženskah, ki načrtujejo otroka, folna kislina zmanjša tveganje za rojstvo otroka s spino bifido. Obilna porcija solate, ki vključuje tudi nežne liste mlade blitve, oskrbi žensko, ki načrtuje nosečnost, s skoraj polovico priporočene dnevne količine folne kisline.


Poleg omenjenih snovi vsebuje blitva, podobno kot rabarbara in špinača, veliko oksalne kisline. Zaradi tega naj bodo ljudje, ki so nagnjeni k tvorbi oksalatnih ledvičnih kamnov previdni pri uživanju blitve. Enako velja pri putiki. Ker oksalna kislina veže nase kalcij, je dobro tudi, da jo postrežemo z živili, ki so bogata s kalcijem, da ne uporabi telesnega.
V določenih okoliščinah lahko blitva vsebuje tudi veliko nitrata, ki se lahko pretvori v zdravju škodljivi nitrit. Zato blitve nikoli ne pogrevajmo, jed raje zavrzimo. 

Da bi preprečili pretvorbo, pa jedem iz blitve dodajmo velike količine vitamina C. Privoščimo si torej ob njih limonin ali pomarančni sok. Blitva vsebuje še številne druge učinkovine, ki jim pripisujejo različne zdravilne učinke, vendar za zdaj ni posebnih raziskav, ki bi jih potrdile. (vir: http://www.bodieko.si/blitva)


 

Komentarji